Hur man får bort summerljudet från startnyckeln
Sida 1 av 1
Hur man får bort summerljudet från startnyckeln
Hittade en länk på ett finskt opel-forum där man tipsar om hur man får bort det där enerverande piiipandet. Alltså det som ljuder när man vridit av tändningen och lämnar kvar nyckeln i tändningslåset och sedan öppnar förardörren.
Här är länken: http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=130587&postdays=0&postorder=asc&highlight=virtalukko+summeri&start=0
Den första "guiden" visar på Vectra B, men det är väldigt lika Astra säger dem. Och scollar man längre ner på sidan så är där en bild på hur det ser ut på en Astra G oxå. Nu är det ju så att det står på finska *fniss fniss*.. Jag ska försöka översätta så gott jag kan.. Eller så ska jag skriva en liten "guide" här sedan när jag själv har utfört detta ingrepp på min bil.
Jag har tänkt mig försöka mig på detta idag om jag hinner, eller så blir det nu i helgen. Ska ta bilder oxå så man vet exakt "hur göra" och vart..
Här är länken: http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=130587&postdays=0&postorder=asc&highlight=virtalukko+summeri&start=0
Den första "guiden" visar på Vectra B, men det är väldigt lika Astra säger dem. Och scollar man längre ner på sidan så är där en bild på hur det ser ut på en Astra G oxå. Nu är det ju så att det står på finska *fniss fniss*.. Jag ska försöka översätta så gott jag kan.. Eller så ska jag skriva en liten "guide" här sedan när jag själv har utfört detta ingrepp på min bil.
Jag har tänkt mig försöka mig på detta idag om jag hinner, eller så blir det nu i helgen. Ska ta bilder oxå så man vet exakt "hur göra" och vart..
Jan-E- Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 08-05-13
Ålder : 51
Sv: Hur man får bort summerljudet från startnyckeln
Idag tänkte försöka mig på att fixa det här.. Men si det gick inte.. Fick inte loss den svarta kontakten som sitter på säkringsplattan
Någon som vet hur den sitter på en Astra G? Är ju säkert några clips där. Tyvärr så är det ju inte direkt gott om plats heller, så jag med mina prinskorvar till fingrar får inte riktigt grepp om kontakten
Någon som vet hur den sitter på en Astra G? Är ju säkert några clips där. Tyvärr så är det ju inte direkt gott om plats heller, så jag med mina prinskorvar till fingrar får inte riktigt grepp om kontakten
Sv: Hur man får bort summerljudet från startnyckeln
Så här långt kom jag idag:
1: Tog bort luckan och bottendelen som är framför säkringarna.
2: Fällde fram säkringsplattan och tog bild på multikontakten.
1: Tog bort luckan och bottendelen som är framför säkringarna.
2: Fällde fram säkringsplattan och tog bild på multikontakten.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet