Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ac kompressor var inte billig den heller....

2 posters

 :: ALLMÄNT :: Övrigt

Gå ner

Ac kompressor var inte billig den heller.... Empty Ac kompressor var inte billig den heller....

Inlägg  mullcom fre jun 27, 2008 10:09 pm

Jag kan ju medela att en ac kompressor var inte så billig till den här bilmodellen.
Var inne på survice kontroll för ac pga den har slutat och fungera.

jag fick dommen dan efter och den löd så här.

PRIS
Kompreson:13600
Arbete:2375
Gas+Olja+Pakning:1525

Totalt:17500


Trot eller ej men jag fick en rätt stor chock....

När jag fick höra priset så svara jag med
(Citerar: Nej för fan!!! jag kommer och hämtar bilen.)

mullcom

Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-04-06
Ort : Skövde

http://bertone.fetabilar.se

Till överst på sidan Gå ner

Ac kompressor var inte billig den heller.... Empty Sv: Ac kompressor var inte billig den heller....

Inlägg  Bruno sön jun 29, 2008 8:53 pm

HOLY CRAP!

det va mycket pengar.. jag har osså en kass kompressor, köpte en begagnad av en vän som jobbar på bilpartner för 3500

sen jobbar man som bilmek, så jag kan ju byta allt själv Very Happy

Bruno

Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-03-28
Ålder : 36

Till överst på sidan Gå ner

Ac kompressor var inte billig den heller.... Empty Sv: Ac kompressor var inte billig den heller....

Inlägg  mullcom mån jun 30, 2008 6:59 pm

Bruno skrev:HOLY CRAP!

det va mycket pengar.. jag har osså en kass kompressor, köpte en begagnad av en vän som jobbar på bilpartner för 3500

sen jobbar man som bilmek, så jag kan ju byta allt själv Very Happy

Jasså.. jag tror jag har löst problemet.. vet inte varför dom fått för sig att det ska vara sådant pris på den för hitta en i tyskland för runt 3000kr :S

dom sa i telefon att det är speciell kompressor. men det värkar som om de försöker häva inpengar bara och ljuger för mig. :S

du kan få en slant av mig om du monterar in den ? eller är det svårt ?
om det inte är så svårt kan man ju knske göra det hjälv men dom på gm yra om oljor och packningar å sådant.

mullcom

Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-04-06
Ort : Skövde

http://bertone.fetabilar.se

Till överst på sidan Gå ner

Ac kompressor var inte billig den heller.... Empty Sv: Ac kompressor var inte billig den heller....

Inlägg  Bruno tis jul 01, 2008 12:26 am

vet faktiskt inte, tror inte det ska vara ALLT för svårt o byta kompressorn, den sitter underst har jag för mig så har du bara tillgång till lyft så ska det inte va jättesvårt.. men du måste tömma den på gas osv, o packningar o sånt vetifan om du måste byta, tror inte det ska vara nödvändigt.. men väntar du ett LITET tag så ska jag byta min kompressor nu på torsda förmodligen så kan jag ta nån bild o så kan du få veta lite närmare exakt vad som krävs osv Smile

Bruno

Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-03-28
Ålder : 36

Till överst på sidan Gå ner

Ac kompressor var inte billig den heller.... Empty Sv: Ac kompressor var inte billig den heller....

Inlägg  mullcom tis jul 01, 2008 5:25 pm

Bruno skrev:vet faktiskt inte, tror inte det ska vara ALLT för svårt o byta kompressorn, den sitter underst har jag för mig så har du bara tillgång till lyft så ska det inte va jättesvårt.. men du måste tömma den på gas osv, o packningar o sånt vetifan om du måste byta, tror inte det ska vara nödvändigt.. men väntar du ett LITET tag så ska jag byta min kompressor nu på torsda förmodligen så kan jag ta nån bild o så kan du få veta lite närmare exakt vad som krävs osv Smile

ja det vore ju toppen Very Happy jag tänkte beställa hem lite hjullager nu å göra en guide utav det :P

mullcom

Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-04-06
Ort : Skövde

http://bertone.fetabilar.se

Till överst på sidan Gå ner

Ac kompressor var inte billig den heller.... Empty Sv: Ac kompressor var inte billig den heller....

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 :: ALLMÄNT :: Övrigt

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet