Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

FLER FORUM MEDLEMMAR!!

+2
Admin
opc
6 posters

 :: ALLMÄNT :: Övrigt

Gå ner

FLER FORUM MEDLEMMAR!! Empty FLER FORUM MEDLEMMAR!!

Inlägg  opc tis maj 13, 2008 11:04 am

Hur kan vi locka hit fler Astra ägare??

PM:a alla astra ägare på garaget.org ??? (det var så jag hittade hit)

Törs man skriva nått på opelsportclub om denna sida eller blir man sågad då???

Har ni några planer eller ideer ???

MVH Jocke
opc
opc

Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 08-03-27
Ålder : 49
Ort : Hörnefors / Umeå

http://www.garaget.org/OPC

Till överst på sidan Gå ner

FLER FORUM MEDLEMMAR!! Empty Sv: FLER FORUM MEDLEMMAR!!

Inlägg  Admin tis maj 13, 2008 1:05 pm

Jag har skickat rätt så många PM på garaget... men till slut så orkar man inte... ca 200st
Jag har lagt denna hemsida i google
För att få denna hemsida högt rankad så är det bästa att länka sidan vidare... tex i garaget så kan man fylla i hemsidor och signaturtext
Men tanke på att jag är ansvarig för denna hemsida så kan jag föra över info på Opelsportclub.
Så att du inte får skit för det.

Denna hemsida kommer att göras om helt och hållet..(snart).... men just nu har jag inte så mycke tid att hålla på med hemsidan.. detta kräver mycket tid.


Mvh Admin/Lill-horvi
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 38
Registreringsdatum : 08-03-19
Ort : Göteborg

https://opelastra.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

FLER FORUM MEDLEMMAR!! Empty Sv: FLER FORUM MEDLEMMAR!!

Inlägg  Admin tis maj 13, 2008 3:16 pm

Skriv om ni har några önskningar angående hemsidan....
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 38
Registreringsdatum : 08-03-19
Ort : Göteborg

https://opelastra.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

FLER FORUM MEDLEMMAR!! Empty Sv: FLER FORUM MEDLEMMAR!!

Inlägg  mullcom tis maj 13, 2008 6:08 pm

tycker det är ricktigt nice och bra ide... det fins ju andra astra forum fast i andra länder..

jag fick en ide som jag funderar på utföra efter jag har slut fört träffen med bertone.. å
det är en Astra träff i sommar. då skulle vi kunna lägga detta forumet i fokus? på så sätt locka mer medlämmar.

förstår att det tar tid med hemmsidan.. ett bra sätt är kanske och lägga ut lite för titt typ print screan på forumet här så kan vi få tycka till om både layout och fynktion... å sen när sidan står färde kan vi som är aktiva på sidan mass skicka medelande på alla möjliga forum å så.. oftast är det bättre ha en bra grund för det man pressenterar än att man ändrar stora delar. tror många kan tröttna då och hoppa av...

tack för mig..

mullcom

Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-04-06
Ort : Skövde

http://bertone.fetabilar.se

Till överst på sidan Gå ner

FLER FORUM MEDLEMMAR!! Empty Astra OPC

Inlägg  Jojje fre jul 18, 2008 8:51 am

Hallå!
Jag hittade hit via garaget. Har en Astra OPC -06 som jag har chippat+öppet filter. Är ju 240 hk original:) Very Happy men mycke vill ha mer. Ca 300hk nu Shocked , med lite vind i ryggen.
Race mot en -07 Merca 500 SL slutade med att OPC vann:) cheers . Dålig förare i Mercan vet jag inte, men race är alltid race. Skönt tycker jag. Han vill nog byta nu tror jag, hahaha!

Ha det bra nu alla Opelfantaster, så ska jag försöka få in lite media nån dag.

MVH Jojje rabbit

Jojje

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 08-07-18
Ålder : 52
Ort : Ludvika

Till överst på sidan Gå ner

FLER FORUM MEDLEMMAR!! Empty Sv: FLER FORUM MEDLEMMAR!!

Inlägg  mullcom fre jul 18, 2008 2:05 pm

Jojje skrev:Hallå!
Jag hittade hit via garaget. Har en Astra OPC -06 som jag har chippat+öppet filter. Är ju 240 hk original:) Very Happy men mycke vill ha mer. Ca 300hk nu Shocked , med lite vind i ryggen.
Race mot en -07 Merca 500 SL slutade med att OPC vann:) cheers . Dålig förare i Mercan vet jag inte, men race är alltid race. Skönt tycker jag. Han vill nog byta nu tror jag, hahaha!

Ha det bra nu alla Opelfantaster, så ska jag försöka få in lite media nån dag.

MVH Jojje rabbit

Ja då får jag säga hej och välkommen jojje Very Happy
roligt att fler och fler hittat forumet. själv så kollar jag lite efter trim också men hittar inget som kan uppdatera min styrbox i bilen Sad
men kommer nog på en lösning.

mullcom

Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-04-06
Ort : Skövde

http://bertone.fetabilar.se

Till överst på sidan Gå ner

FLER FORUM MEDLEMMAR!! Empty Sv: FLER FORUM MEDLEMMAR!!

Inlägg  Bruno lör jul 19, 2008 4:32 pm

va menar du me att du inte hittar nån som kan uppdatera styrboxen? du menar chippa då antar jag? finns många som gör det....

välkommen till forumet jojje Smile

vet hur det känns, har själv piskat en o annan som trott sig vara snabbare än mig Smile skönt som fan e de Very Happy

Bruno

Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-03-28
Ålder : 36

Till överst på sidan Gå ner

FLER FORUM MEDLEMMAR!! Empty Sv: FLER FORUM MEDLEMMAR!!

Inlägg  mullcom lör jul 19, 2008 5:29 pm

Bruno skrev:va menar du me att du inte hittar nån som kan uppdatera styrboxen? du menar chippa då antar jag? finns många som gör det....

välkommen till forumet jojje Smile

vet hur det känns, har själv piskat en o annan som trott sig vara snabbare än mig Smile skönt som fan e de Very Happy


Jag menar att jag inte hittar någon kabel som passar till ODB2 utaget som kan uppdatera styrboxen. Trimmet har jag liggande på datorn :P
Men beställde hem något nu från tyskland som kanske fixar sig nu får se nästa vecka.. då kanske man har 245hk sen.. wroooom!

mullcom

Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-04-06
Ort : Skövde

http://bertone.fetabilar.se

Till överst på sidan Gå ner

FLER FORUM MEDLEMMAR!! Empty Sv: FLER FORUM MEDLEMMAR!!

Inlägg  Bruno sön jul 20, 2008 5:46 pm

245 hk genom att bara trimma boxen?? njaaaaeeee, låter liiiite väl kanske.. eller har du gjort annat osså me bilen för att komma upp i den effekten?

Bruno

Antal inlägg : 90
Registreringsdatum : 08-03-28
Ålder : 36

Till överst på sidan Gå ner

FLER FORUM MEDLEMMAR!! Empty Sv: FLER FORUM MEDLEMMAR!!

Inlägg  mullcom sön jul 20, 2008 6:18 pm

Bruno skrev:245 hk genom att bara trimma boxen?? njaaaaeeee, låter liiiite väl kanske.. eller har du gjort annat osså me bilen för att komma upp i den effekten?

hehe.. vad jag vet så ska detta chipp vara inställt på orginal delar för denna motors modellen z20let.
Fick detta trim av en kontakt jag har som jobbar med att trimma bilar. han håller på med att få upp sin i 480-500hp.
men nu så har han bara lyxats ladda till 1.6 bar å har 420hp. han måste hitta en bättre dyno som håller fast bilen så han kan ladda 2.0 bar.

med detta chipp som jag fick så kommer min bil ladda 1.3 så den ska kunna nå till 245hk berätta han. jag har 2.5 utblås från turbon så det är inte helt orginal.
så vi får se hur det käns sen när jag hittat något som jag kan köra in trimmet med. är så ny på sådant här.

mullcom

Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-04-06
Ort : Skövde

http://bertone.fetabilar.se

Till överst på sidan Gå ner

FLER FORUM MEDLEMMAR!! Empty Sv: FLER FORUM MEDLEMMAR!!

Inlägg  Lill-rosen sön aug 31, 2008 8:59 pm

Skulle kanske kunna göra en köp och sälj enhet till sidan? Eller är det bara jag som inte har hittat det än?

//Lill-Rosen

Lill-rosen

Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 08-06-03

Till överst på sidan Gå ner

FLER FORUM MEDLEMMAR!! Empty Sv: FLER FORUM MEDLEMMAR!!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 :: ALLMÄNT :: Övrigt

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet