Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Internet Vart jag än åker :D

2 posters

 :: PROJEKT :: Projekt

Gå ner

Internet Vart jag än åker :D Empty Internet Vart jag än åker :D

Inlägg  mullcom ons apr 30, 2008 7:07 pm

Hej..
nu ska jag försöka skaffa mig Internet i bilen, hoppas det går vägen.. först och främst var jag och letade efter en hållare till min telefon (N95) som har dom finnes er som jag vill ha, Det var inte lätt, hitta ingen telefon tillverkare som hade något bra men hitta där i mot ett universal PDA hållare som passa precis min telefon. så nu ska den in i bilen och telefonen ska monteras.

Har även Ringt upp min leverantör (Tele2) och bett om 1 gb surf/mån för 39kr
det borde räcka till en början. inte så att jag ska börja sitta på torent sidor preciss :P

så i morgon kommer tjänsten att starta och då blir det att jag kommer små prova lite.
har även skaffat mitt en smidigt program som kommer göra om min telefon (N85) till en hotspot så min bärbara dator som jag kommer ta med mig ut till bilen kommer att kunna hitta min telefon genom det trådlösa nätverket och seden så guidar min telefon datorn ut mot internet.

på så sätt kommer jag eller hoppas jag kunna surfa omkring på tex eniro, eller spela radioseven eller the voce, precis över allt jag åker.

Ha det gött så länge

mullcom

Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-04-06
Ort : Skövde

http://bertone.fetabilar.se

Till överst på sidan Gå ner

Internet Vart jag än åker :D Empty Sv: Internet Vart jag än åker :D

Inlägg  rkoo lör maj 24, 2008 4:46 pm

Sent svar men har just reggat mig... Om du letar hållare så kolla www.brodit.se där finns hållare och fästen till typ alla bilar resp mobiler.

rkoo

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 08-05-24

Till överst på sidan Gå ner

Internet Vart jag än åker :D Empty Sv: Internet Vart jag än åker :D

Inlägg  mullcom lör maj 24, 2008 6:54 pm

rkoo skrev:Sent svar men har just reggat mig... Om du letar hållare så kolla www.brodit.se där finns hållare och fästen till typ alla bilar resp mobiler.

Välkommen får vell jag börja med Very Happy

sen så har jag facktist hittat en hållare till min n95. det är igentligen inte en mobil hållare utan en pad hållare. men funkar i stort sett lika bra.. det besta med denna är att den går att vrida... pga jag har inlackt ett program i tellefon som vrider bilden atomatist om man lägger den på sidan... Very Happy men tack för sidan man vet alldrig när man kan behöva en hållare :P

mullcom

Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-04-06
Ort : Skövde

http://bertone.fetabilar.se

Till överst på sidan Gå ner

Internet Vart jag än åker :D Empty Sv: Internet Vart jag än åker :D

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 :: PROJEKT :: Projekt

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet